ΠΑΛΙΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ - 2 Γ Ε Λ Ν Ι Κ Α Ι Α Σ

ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

  • •Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς•
  • •Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς•
  • •Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς•

Ο νέος ιστότοπος του σχολείου μας είναι προσβάσιμος από τη σελίδα
https://blogs.sch.gr/2lyknika/
Οι παρούσες σελίδες δε συντηρούνται πλέον αλλά παραμένουν προσβάσιμες ως αρχειακό υλικό.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

•E-mail• •Εκτύπωση• •PDF•
•Αξιολόγηση Χρήστη•: / 3
•Χείριστο••Άριστο• 

 

«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Αγωγή στο σχολείο δεν αποτελεί «άλλο ένα μάθημα» του Αναλυτικού Προγράμματος αλλά στοχεύει σε ριζικές αλλαγές στις στάσεις, τις συμπεριφορές και τις αξίες των μαθητών  προκειμένου να διαμορφώσουν ένα νέο ήθος στη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του. Από την άλλη η αναγκαιότητα της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι πλέον αδιαμφισβήτητη καθώς συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της μάθησης.

Σε συμφωνία με τα παραπάνω θα γίνει προσπάθεια προσέγγισης της περιβαλλοντικής αγωγής μέσα από τη δημιουργία της ιστοσελίδας του σχολείου μας. Πιο  συγκεκριμένα:

·     Σχολείο χωρίς χαρτί: αξιοποίηση των υπηρεσιών web2 ώστε να περιοριστεί η μεγάλη κατανάλωση χαρτιού που καθημερινά γίνεται με τις φωτοτυπίες. Το Ψηφιακό Σχολείο εξάλλου είναι διαθέσιμο σε όλους τους μαθητές οι οποίοι μπορούν να ανατρέχουν σ? ένα μεγάλο πλήθος πληροφοριών χωρίς ν? απαιτείται η εκτύπωση και αναπαραγωγή τους.

·      Ενημέρωση για δράσεις του σχολείου (συναντήσεις με γονείς και κηδεμόνες, συμμετοχή σε εκδρομές, διαγωνισμούς κλπ.) χωρίς μετακίνηση, τηλέφωνα και συμβατικό ταχυδρομείο, απλά με μία ανάρτηση στον ιστότοπο του σχολείου.

Δημιουργία κατηγορίας «Αειφόρος Ανάπτυξη» όπου θα αναρτώνται θέματα που θα έχουν σχέση με το Περιβάλλον και θα δίνεται το έναυσμα διαδικτυακών συζητήσεων μεταξύ μαθητών κι εκπαιδευτικών του σχολείου μας αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Θα επιχειρηθεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν το Περιβάλλον και θα αναδειχθεί η ατομική και ομαδική ευθύνη για τα μεγάλα προβλήματα που σχετίζονται με αυτό μέσα από τη χρήση κι αξιοποίηση των ΤΠΕ. Αναλυτικότερα οι στόχοι του Προγράμματος είναι:

·         Η απενοχοποίηση της τεχνολογίας ως υπεύθυνης για την κλιματική αλλαγή και η ανάδειξή της αντίθετα ως απαραίτητου εργαλείου για την αειφορική διαχείριση του περιβάλλοντος.

·         Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ως μέσου για την ελαχιστοποίηση της σπατάλης φυσικών πόρων.

·         Η ενθάρρυνση της αυτενέργειας και της ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας των μαθητών μέσα από την αναζήτηση, τη μελέτη και την αξιολόγηση των πληροφοριών που θ? αναρτήσουν στην ιστοσελίδα. Εξάλλου, η εθελοντική συμμετοχή καθώς και η απουσία του άγχους της αξιολόγησης ενισχύουν τη διάθεση δημιουργικής ενασχόλησης και οδηγούν στο βέλτιστο αποτέλεσμα.

·         Η ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με τη δημιουργία ομάδων εργασίας που θα προάγουν τη συλλογικότητα και συνεργασία.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Θα γίνει προσπάθεια ώστε η πραγματοποίηση του Προγράμματος να βασιστεί στην αρχή της διαφοροποιημένης προσέγγισης στη μάθηση, με στόχο να εμπλέξει στη διαδικασία ανεξαιρέτως όλους τους μαθητές που θα το επιλέξουν λαμβάνοντας  υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες κάθε παιδιού, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του, το προσωπικό του στυλ μάθησης, το πολιτισμικό του υπόβαθρο. Με βάση τα παραπάνω η κατανομή των εργασιών στις διάφορες φάσεις ανάπτυξης της ιστοσελίδας θα ενισχύει τη διάθεση όλων να συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα. Οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί θα παρέχουν καθοδήγηση και βοήθεια σε όλες τις φάσεις.

Εκτός από τη συνεργασία με άλλα σχολεία, διαδικτυακά αλλά και μέσα από εκπαιδευτικές συναντήσεις, θα επιχειρηθεί και η επαφή με κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπως για παράδειγμα της Κέρκυρας που προτίθεται να ιδρύσει εθνικό δίκτυο με τίτλο: «ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ».

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΤΟΥΛΑΤΟΥ

 

•Τελευταία Ενημέρωση στις ••Τετάρτη•, 03 •Απρίλιος• 2013 21:33••