Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ως διδακτέα ύλη για την Α΄ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου ορίζεται ολόκληρο το βιβλίο.
Η ύλη διακρίνεται σε τρία μέρη:
ΜΕΡΟΣ Α΄ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ (ώρες: 7)
1.1 Η χρηστική αξία των εμπορευμάτων
1.2 Ανάγκες και Επιθυμίες
1.3 Είδη και Ταξινόμηση των Αναγκών
1.4 Τα Μέσα Ικανοποίησης των Αναγκών
1.5 Αγαθά και Δικαιώματα Ιδιοκτησίας
1.6 Το Καταναλωτικό Πρότυπο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ (ώρες: 12)
2.1 Η Σύγχρονη Επιχείρηση
2.2 Μορφές Επιχειρήσεων
2.3 Η Παραγωγική Διαδικασία
2.4 Οι Κίνδυνοι και οι Υποχρεώσεις της Επιχείρησης
2.5 Το Κίνητρο της Παραγωγής
2.6 Η Οργάνωση της Σύγχρονης Επιχείρησης
2.6.1 Η Δομή της Επιχείρησης
2.6.2 Η Διεύθυνση της Επιχείρησης
2.7 Η Εργασία στη Σύγχρονη Επιχείρηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Η ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ (ώρες: 7)
3.1 Η Ανταλλαγή και η Ανταλλακτική Αξία
3.2 Είδη Ανταλλαγών
3.3 Χρήμα και Τιμές
3.4 Η Διαμόρφωση της Τιμής
3.5 Μορφές Αγοράς και Διαμόρφωση Τιμών
ΜΕΡΟΣ β΄-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & ΑΡΧΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ (ώρες: 5)
1.1 Έννοια, προέλευση και εξέλιξη του Δικαίου
1.2 Κανόνες ηθικής και κανόνες Δικαίου: η διαφορά
1.3 Υποκείμενα Δικαίου
1.3.1 Τα Φυσικά Πρόσωπα
1.3.2 Τα Νομικά Πρόσωπα
1.4 Διακρίσεις Δικαίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (ώρες: 9)
2.1 Δικαιώματα και υποχρεώσεις
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος
2.3 Τα ατομικά δικαιώματα
2.4 Τα πολιτικά δικαιώματα
2.5 Τα κοινωνικά δικαιώματα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ (ώρες:12)
3.1 Εξουσία και πολιτική εξουσία
3.2 Πολιτικά συστήματα
3.2.1 Φιλελευθερισμός- Καπιταλισμός
3.2.2 Σοσιαλισμός- Κομμουνισμός
3.3 Τα πολιτικά κόμματα
3.4 Η τοπική αυτοδιοίκηση
3.5 Ο συνδικαλισμός
3.6 Κοινή γνώμη και ομάδες πίεσης / συμφερόντων
3.7 Η κοινωνία πολιτών / Τα κοινωνικά κινήματα
3.8 Φαινόμενα λαϊκισμού- Η προπαγάνδα
ΜΕΡΟΣ Γ΄ - ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
ΚΕΦ.1: Κοινωνικοποίηση και ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ έλεγχος (ώρες 9)
1.1 Στόχοι της κοινωνικοποίησης και σημασία του κοινωνικού περιβάλλοντος για τον άνθρωπο.
1.2 Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού - Οι διαφορετικές προσεγγίσεις.
1.3 Φορείς Κοινωνικοποίησης
1.3.1 Πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης (οικογένεια, παρέα συνομηλίκων).
1.3.2 Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης ( σχολείο, θρησκεία, ΜΜΕ, κράτος).
1.4 Κοινωνικός έλεγχος-Μορφές κοινωνικού ελέγχου.
1.5 Η Κοινωνικοποίηση ως δια βίου διαδικασία κοινωνικής μάθησης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: ΜΟΡΦΕΣ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ (ώρες 9)
2.1 Μορφές, λειτουργίες και κοινωνικο-οικονομικές βάσεις της ελληνικής οικογένειας
2.1.1 Μορφές οικογένειας στο παρόν και το πρόσφατο παρελθόν
2.2 Καταμερισμός εργασίας στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια
2.3 Μαθαίνοντας το ρόλο του άνδρα και της γυναίκας: ένα παράδειγμα πρωτογενούς κοινωνικοποίησης
2.4 Προκλήσεις, προβλήματα, προοπτικές της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ώρες 8)
3.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης
3.1.1 Εκπαιδευτικά συστήματα ? Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
3.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής και αλλαγής της κοινωνίας.
3.2.1 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής της κοινωνίας
3.2.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αλλαγής της κοινωνίας.
3.3 Εκπαιδευτικός προσανατολισμός στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας - Η σχέση γνώσης και πληροφορίας.